Οι εκδόσεις Ιωλκός στην 41η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Liber

Οι εκδόσεις Ιωλκός συμμετέχουν στην 41η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Liber (4-6 Οκτωβρίου 2023) της Μαδρίτης στο Εθνικό Περίπτερο της Ελλάδας (εκθεσιακός χώρος IFEMA, περίπτερο 14Ε01) με τους παρακάτω τίτλους:

 

 

Άπελπις | Άρης Κτενάς

Άπελπις | Άρης Κτενάς

Την εποχή που το Βυζάντιο ξεθωριάζει, έναν αιώνα πριν αλλάξει χέρια και πνοή, σε καιρό φονικής πανδημίας, ο μουσουλμάνος Ισμαήλ, με τη σιγουριά πως θα είναι σύντομα νεκρός, ματαιοπονεί και διηγείται μία ιστορία για το ανθρώπινο κυνήγι, τα πάθη, τη θέση μας σε μια άναρχη κοινωνία, τις κατακτήσεις των γυναικείων μυαλών και την προσωπική λύτρωση. Περνά μέσα από τον ιστορικά ημιφωτισμένο και παραγκωνισμένο κόσμο του 14ου αιώνα, στην καθολική κι επαναλαμβανόμενη Iστορία του ανθρώπου. Μεσήλικας και πολιορκημένος πια από τους εχθρούς του, προδομένος από τις επιλογές του, δεν του μένει παρά μία απέλπιδα προσπάθεια: Να αφήσει τον αναγνώστη να αποφασίσει για την τύχη του, μέσα από δύο επιστολές. Η μία για να σωθεί. Η δεύτερη για να πει την αλήθεια. Οι αναγνώστες θα διαβάσουν και τις δύο;

 

 

 

 

Επτά και μισή λύπη | Ελένη ΠαπανδρέουΕπτά και μισή λύπη | Ελένη Παπανδρέου

Επτά και μισή λύπη έδειξε ο δείκτης.

Στη μέση της πλατείας ένα χελιδόνι ξυπνά. Στα φτερά του κάκτοι στρογγυλοί σαν βράχοι και ποτάμια της Σαχάρας. Θα μπορούσε να είναι καλοκαίρι. Κλείνει τα μάτια. Ακόμα έχει καιρό να γίνει σύννεφο.

Στις τέσσερις φύσαγε βοριάς, στις πέντε, το παιδί έφερε ένα χαρτόνι σύννεφα. Μισά τα έκρυψε στις τσέπες του, μισά τα χάρισε στον ορίζοντα.

Πόρνη και πατρίδα η πόλη αυτή δίνεται σε όλους και σε κανέναν. Τι κι αν καθαρίζεις όλες τις κρύπτες της ψυχής; Πάντα μια γωνία, πάντα μια λέξη χωρίς ήλιο στέκει στη μέση μιας άγνωστης μέρας.

Δείγματα γραφής από το τρίτο ποιητικό έργο «Επτά και μισή λύπη» της Ελένης Παπανδρέου.

 

Κόκκινο κουκούλι | Βάσω Σπηλιοπούλου | Νέες κυκλοφορίες των εκδόσεων ΙωλκόςΚόκκινο κουκούλι | Βάσω Σπηλιοπούλου

Κουκούλιπερίβλημα και χώρος προστασίας, όπου αναπτύσσεται η κάμπια ενός εντόμου και μετατρέπεται σε χρυσαλλίδα, για να εκκολαφθεί στο τέλος ως ένα πλήρως αναπτυγμένο ενήλικο έντομο, το ακμαίο. Όπως η πεταλούδα, που από ένα άχαρο πλάσμα καταλήγει στην εντυπωσιακή χορεύτρια των αιθέρων. Εκτός και αν, προβλήματα διαφόρων ειδών αναστείλουν την ανάπτυξή της.

Κόκκινο κουκούλι ή οικογενειακό καμίνι – το δυστοπικό περιβάλλον μιας δυσλειτουργικής οικογένειας, που αντί να προστατεύει, να θρέφει, να βοηθά στην υγιή ανάπτυξη των μελών της, εγκλωβίζει σε ρόλους που εμποδίζουν την ωριμότητα, τραυματίζει —καμιά φορά ανεπανόρθωτα—, οδηγεί σ’ εθισμούς.

Κόκκινο κουκούλι και η παθολογική νοσταλγία, όταν οι μνήμες φυλακίζουν σε μια χαμένη νιότη, έναν έρωτα ή ένα γάμο τελειωμένο και το άτομο προσκολλάται στο παρελθόν χάνοντας το παρόν.

 

 

Μάρκο ΠόλοΜάρκο Πόλο | Κοσμάς Πολίτης

Όταν επέστρεψε ο Μάρκο Πόλο, από την Αυλή του Μογγόλου Κουμπλάι Χαν, στη Βενετία κι εξιστορούσε τα όσα είδαν τα μάτια του και τα όσα άκουσε, τον πέρασαν για τρελό. Κανένας δεν τον πίστευε. Παράξενα κι αφύσικα χαρακτήριζαν τα όσα αναφέρει στο Βιβλίο του, οι Ευρωπαίοι του Μεσαίωνα. Έπρεπε να περάσουν δυο αιώνες για να διαπιστωθεί η αλήθεια για την άγνωστη Ασία.

Αυτά τα γεγονότα και την τυχοδιωκτική, όσο και προοδευτική, προσωπικότητα του Πόλο παρατηρεί, σχολιάζει και καταγράφει στην άγνωστη, ως τώρα, δουλειά του ο Κοσμάς Πολίτης. Μια δουλειά που την τέλειωσε το 1959, και μετά από 42 χρόνια περιπέτειας και σιωπής, βλέπει το φως της δημοσιότητας με το όνομά του.

 

 

 

 

Οι καλοί πεζοπόροι | Μαρία ΚαλιόρηΟι καλοί πεζοπόροι | Μαρία Καλιόρη

Οι ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με αναμνήσεις, γρίφους και μυστικά. Το παρελθόν ορθώνεται ως τοίχος, αλλά κι ως λύση στο παρόν. Οι καλοί πεζοπόροι καλούνται να διανύσουν αποστάσεις στο χώρο και στο χρόνο, να μετακινηθούν ψυχικά και σωματικά, για ν’αντιπαλέψουν το τετελεσμένο, το ανεπίστρεπτο της ζωής, μέσα σε στιγμές που το προσωπικό βίωμα συναντιέται με την πύκνωση της Ιστορίας.

 

 

 

 

 

Οι προστάτες Οι προστάτες | Φοίβος Οικονομίδης

Η επιτυχημένη και παραδοσιακή πλέον σειρά «Ιστορία» των εκδόσεων Ιωλκός, με θεματολογία που αφορά κυρίως στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες των Βαλκανίων, φθάνει στο 20ό αυτοτελές έργο της, με την τέταρτη έκδοση, συμπληρωμένη με νέα στοιχεία και ντοκουμέντα, του κλασικού βιβλίου «Οι Προστάτες» του ιστορικού ερευνητή και δημοσιογράφου Φοίβου Οικονομίδη.

Το ιστορικό έργο του Φ. Οικονομίδη πραγματεύεται την ιστορία της ελληνικής Εθνικής Αντίστασης με βάση τις διεθνείς εξελίξεις και τη διπλωματική δραστηριότητα των Συμμάχων την περίοδο του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου, του καταστρεπτικότερου στην ανθρώπινη ιστορία. Κατά την περίοδό του γεννήθηκε η ελπίδα για έναν καλύτερο κόσμο που θα ανέτελλε μετά το τέλος του. Αυτό το όνειρο, η ελπίδα, κυρίευσε και τον ελληνικό λαό σχεδόν στο σύνολό του. Ήταν ουτοπικές ή είχαν πραγματική βάση οι προσδοκίες των ευρωπαϊκών λαών;  Σ’ αυτό το ερώτημα επιχειρεί έμμεσα ν’ απαντήσει η παρούσα έκδοση.

Για τη συγγραφή του βιβλίου ο συγγραφέας-ερευνητής κινήθηκε σε δύο επίπεδα: Στην αρχειακή έρευνα, τη μελέτη διπλωματικών εγγράφων και στην προφορική μαρτυρία πρωταγωνιστών μιας εποχής. Και τις δύο αυτές πηγές τις συνδύασε με απόλυτη επιτυχία.

Με νηφαλιότητα, σχολαστική έρευνα και αντικειμενικότητα ο συγγραφέας με το έργο του συνεισφέρει τα μέγιστα στη Σύγχρονη Νεοελληνική Ιστορία παραδίδοντας στο αναγνωστικό κοινό και στους μελετητές μία ανεκτίμητη πηγή ντοκουμέντων και μια έρευνα για την αληθινή ιστορία της Εθνικής Αντίστασης.

Η έκδοση περιέχει συμπληρωμένη βιβλιογραφία, φωτογραφικό και αρχειακό υλικό και ευρετήριο.

 

«Ουρλιαχτά με σιγαστήρα» | Γιώργος-Ίκαρος ΜπαμπασάκηςΟυρλιαχτά με σιγαστήρα | Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης

Eκατό Έλληνες ποιητές, εκατό ελληνικά ποιήματα. Ο ανθολόγος οργανώνει έναν Μαραθώνιο Ποίησης ως ένας dj σ’ ολονύκτιο rave party τσέπης, σ᾽ ένα θαλπερό διαμέρισμα στην Κυψέλη, με φίλες και φίλους, με ρακές και κρασί, με ελιές και όσπρια, με βλέμματα ξαναμμένα και ανάκατες μουσικές στο βάθος. Δίπλα του τρεις ντάνες ποιητικές συλλογές, τρεις εποχές. Τα πρώτα διαβάσματα, αρχικά, η εποχή της ωραίας αθωότητας. Το πέρασμα σε μια διαλεκτική του εγώ με το εμείς, κατόπιν. Τέλος, όσα κατάφεραν να εκφράσουν οι συναγμένοι στο πάρτι. Τα ποιήματα που παίζει στο νοερό πικάπ ο ανθολόγος dj είναι και μια εκδρομή στο παρελθόν. Μια παλλόμενη υπενθύμιση όσων αγαπήθηκαν. Μερικά ήσαν και συνθήματα. Κώδικες υπόγειας συνεννόησης. Άλλα ήσαν κηδειόχαρτα και προκηρύξεις και άλλα ουρλιαχτό στα ερείπια μιας εποχής που όλους μάς σημάδεψε.

 

 

 

ΠροαύλιαΠροαύλια | Σπύρος Λάμπρου

Μία ξεχωριστή περιήγηση στις αυλές και τους κήπους αρχαιολογικών μουσείων της χώρας, όπου ακόμη και οι τακτικοί επισκέπτες τους συνήθως περνούν το λιγότερο χρόνο. Ο φωτογραφικός φακός αναζητά την οπτική ποίηση στα σπαράγματα που ανασαίνουν εκεί ενώ η γαλήνη των χώρων μάς αφήνει ν’ αφουγκραστούμε απόηχους της ιστορικότητας κάθε τόπου, που έρχονται από μακριά για να συνομιλήσουν με τις εικόνες.

 

 

 

 

 

Σε πτώση δοτική | Κωνσταντίνος ΓεωργίουΣε πτώση δοτική | Κωνσταντίνος Γεωργίου

Αν η πρώτη ποιητική συλλογή του Κωνσταντίνου Γεωργίου, Σε πρώτο πληθυντικό, προσδιόρισε τον χώρο της ποιητικής του μυθολογίας θεμελιώνοντας τα αισθητικά και ιδεολογικά της ερείσματα, αυτή η ποιητική συλλογή, παρά την διακριτή της αυτοτέλεια, αποτελεί ουσιαστικά την εξελικτική συνέχεια και την φυσική ολοκλήρωση της προηγούμενης, αποκαλύπτοντας ενδελεχώς ότι υποστατικός πυρήνας της ανυπόκριτης αγαπητικής και συντροφικής σχέσης παραμένει το Εσύ και αναδεικνύοντας καταφανώς την πράξη της θυσιαστικής προσφοράς και το αίσθημα της ανυποχώρητης δοτικότητας ως περιούσιον, απολυτρωτικόν της ψυχής ευγενές ίνδαλμα, που εξωθεί την επαναστατημένη συνείδηση όχι μόνο στην απελευθέρωσή της από τα σκληρά κελύφη του απομονωτισμού, αλλά και στην ανατασική ενεργητική της πορεία στον δρόμο της συλλογικής προσπάθειας της συνδιαμόρφωσης ενός οικουμενικού πολιτισμού στην βάση των ανθρωπιστικών αξιών.

 

 

 

Τα Προμηθή | Χρήστος Τζανάκος

Τα προμηθή | Χρήστος Τζανάκος

Στη δεύτερη ποιητική συλλογή του Χρήστου Τζανάκου, αφέλειες ψελλίζουν στην μνήμη… στην ονείρωξη την εκπνοή. Η σκηνή ανοίγει σε βεστιάρια σεληνιακά με γίγαντες νύφες να απλώνονται στο Οροπέδιο του Βώλακα. Εκεί, οι Ληνοβάτες γονατίζουν μπροστά στο όνειδος του πλειστηριασμού καθώς μια πυγολαμπίδα βαπτίζει την παύση στο καρνάγιο ψυχικών αναζητήσεων. Τα Προμηθή διαχέουν με πρόθεση αφοριστική το αειφώς εδώ στο θάμβος του νοερού που τα βήματα αγκυλώνονται στα καρμικά. Η νέα αυτή ποιητική συλλογή μάς υπόσχεται το ταξίδι ως αυτοσκοπό χωρίς κανένα προορισμό· στα ζαρωμένα των κυμάτων κοσμαγοί, ερευνητές εαυτών.

 

 

 

 

 

Κλείσιμο
Κλείσιμο
Καλάθι (0)

Κανένα προϊόν στο καλάθι σας. Κανένα προϊόν στο καλάθι σας.