75η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Φρανκφούρτης | Σύνδεσμος Εκδοτών Βιβλίου
75η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Φρανκφούρτης Frankfurter Buchmesse

Οι εκδόσεις Ιωλκός συμμετέχουν στην 75η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Φρανκφούρτης Frankfurter Buchmesse (18-22 Οκτωβρίου 2023) και στο Περίπτερο του Συνδέσμου Εκδοτών Βιβλίων [Αίθουσα/Περίπτερο 5.1/B130] με τους παρακάτω τίτλους:

 

 

Camera obscura | Βάνια ΣύρμουCamera obscura | Βάνια Σύρμου

Κομβικές στιγμές της ζωής των ηρώων φωτίζονται, όταν εκείνοι έρχονται αντιμέτωποι με τον εαυτό τους και τα προσωπικά τους αδιέξοδα. Στιγμές συντριβής και διλημμάτων αλλά κι εσωτερικής κατάφασης και αποκαλυπτικής διαύγειας. Ο έρωτας, η αγάπη, οι ενοχές, η απώλεια, η μοναξιά, τα γηρατειά, ο θάνατος, η προδοσία· συνθέτουν το καλειδοσκοπικό σύμπαν στο οποίο ζουν και δοκιμάζονται τα πρόσωπα των ιστοριών αυτών. Η καθημερινότητά τους προβάλλεται συχνά αντεστραμμένη, με αναπαραστατική όμως ακρίβεια, πλούσια χρώματα και την ανάλογη προοπτική, όπως θα την έβλεπε κανείς μέσ’ από το φακό μιας camera obscura, επιτρέποντας στον αναγνώστη ν’ ανασυνθέσει στον καμβά της ζωής τη θαυμαστή πολυπλοκότητα της ανθρώπινης ύπαρξης και στη συνέχεια να προσπαθήσει να την κατανοήσει.

 

 

 

 

«Οδός Αέρηδων» | Γιάννης Πολυβώτης

Οδός Αέρηδων | Γιάννης Πολυβώτης

Ο ξενιτεμένος Αλέξης αναπολεί τον πλατωνικό έρωτα της νιότης στην Ελλάδα της καταπιεσμένης σεξουαλικότητας. Η Φωτεινή, θύμα ενδοοικογενειακής βίας, αφηγείται στον ψυχοθεραπευτή της τα όνειρα φυγής. Ο Θανάσης συνδέεται με τη νεκρή γυναίκα του μέσω μίας πρόσφατης φιλίας. Η Μαρία αδημονεί να φτάσει η μέρα που θα τους παρατήσει όλους. Η Χαρά αναλύει τη δύναμη της μνήμης στη σύγχρονη τέχνη. Ο Διαμαντής καταγράφει στο ημερολόγιό του τον ανομολόγητο έρωτά του για μία άγνωστη. Η Ζηνοβία κληροδοτεί την περιουσία της στη νοσοκόμα της. Επτά σύγχρονοι ήρωες κι ένα γκραφίτι συνθέτουν την «ανεμοθύελλα» ενός αστικού δρόμου. Το μυθιστόρημα Οδός Αέρηδων θρυμματίζεται σε συγκοινωνούσες πνοές καθημερινών ανθρώπων, σε ψηφίδες πλάνης που μετεωρίζονται στο κενό μεταξύ ατομικής και συλλογικής μνήμης.

 

 

 

 

Ο ιατροδικαστής

Ο ιατροδικαστής | Βασίλης Βασιλικός

«Το σώμα της, στιλπνό απ’ το νερό, μόλις κυλίστηκε στην άμμο, απέκτησε τη θαμπή έκφραση του παλιού καθρέφτη, όπου όλα φαίνονται χωρίς να ’ναι κατ’ ανάγκη ορατά. Και η γραμμή της χαράδρας που χωρίζει τα δύο ημισφαίρια, μαύρισε σαν από έκλειψη ηλίου. Κυλιόταν πάνω στην άμμο, τα στήθια της τρεμόπαιζαν σαν κύματα, ώσπου τα σκέπασε με τα φτερά του ένας τεράστιος γλάρος. Από τη συνουσία της με το πουλί, εκείνη βγήκε κερδισμένη, γιατί της έμειναν κάτι φτερά που την ομόρφαιναν σαν άγγελο κι ο αφαλός της παρέμενε σκοτεινός, τρύπα επικοινωνίας με το σκοτάδι του Άδη, όπου ο θείος μου κρατά τα δισκοπότηρα. Ήρθε ο νέος εκπρόσωπος, με την αλλαγή του καθεστώτος: δεν είναι πρεσβευτής, γιατί ακόμα δεν αναγνωρίστηκε επίσημα το καθεστώς του σκοταδιού».

O Κώστας Θ. Καλφόπουλος στο επίμετρό του αναφέρει:

«Ο Iατροδικαστής κινείται, και ισορροπεί επιδέξια, ως προς την πλοκή και την αφηγηματική δομή του, ανάμεσα στο πολιτικό και το αστυνομικό αφήγημα… Πέραν του θύματος, μιας «μοιραίας γυναίκας», σαν χιτσκοκική ηρωίδα, ουσιαστικά, ο συνδετικός κρίκος, ο βοηθός του ιατροδικαστή, είναι επίσης ένα μοιραίο πρόσωπο, που κινείται ανάμεσα σε πολλαπλά σύμπαντα: του νόμου και της παρανομίας, της εξιχνίασης και της συγκάλυψης, της αμφιβολίας και της βεβαιότητας, του στοχασμού και της δράσης… Στον Ιατροδικαστή ο αναγνώστης επιστρέφει σ’ ένα σημαντικό βιβλίο ενός συγγραφέα, ο οποίος σφράγισε με το ογκώδες και πολυσχιδές έργο του τη σύγχρονη νεοελληνική λογοτεχνία…».

 

Ο κοινωνικός και φιλοσοφικός ρόλος του ΚαραγκιόζηΟ κοινωνικός και φιλοσοφικός ρόλος του Καραγκιόζη | Χρήστος Α. Κυριαζής

 

Στη μελέτη «Ο κοινωνικός και φιλοσοφικός ρόλος του Καραγκιόζη», του διδάκτορος φιλοσοφίας, ζωγράφου, γλύπτη, χαράκτη, ποιητή και φυσικά καραγκιοζοπαίχτη, Χρήστου Α. Κυριαζή, μαθαίνουμε τα πάντα για τον Καραγκιόζη, το πνεύμα του οποίου ενέπνευσε τον ποιητή, το λογοτέχνη, το μουσικό, το θεατρικό συγγραφέα, το σκηνοθέτη, το γελοιογράφο, το ζωγράφο, τον Άνθρωπο.

 

 

 

 

 

 

Πέρα από τους φράχτες | Μπρικένα Γκίστο

Πέρα από τους φράχτες | Μπρικένα Γκίστο

 

Η συλλογή αποτελείται από 36 ποιήματα. Αφορμή η κοινωνική ασφυξία, ο αποχωρισμός, ο έρωτας, η μνήμη, ο χρόνος, η πίστη στον άνθρωπο που επιμένει να παραμένει άνθρωπος.

[…] Πόσο φριχτό είναι που φεύγουμε.
Πόσο λυτρωτικό παράλληλα.
Πώς να αντέξουμε αυτήν την ιδέα;
Θα πάψουμε να υπάρχουμε.
Κι όσο θα περνάνε τα χρόνια,
τόσο θα μικραίνουμε στη μνήμη,
τόσο θα φεύγουμε και νεκροί διαρκώς.
Κι αυτή η αναζήτηση.
Η ανάγκη της αποτύπωσης της ζήσης.
Στο σώμα.
Στο συλλογικό σώμα.
Πώς να αποτυπώσεις, άραγε, τη ζωή;

 

Ίσως, μόνο ζώντας την.

 

ΠροαύλιαΠροαύλια | Σπύρος Λάμπρου

Μία ξεχωριστή περιήγηση στις αυλές και τους κήπους αρχαιολογικών μουσείων της χώρας, όπου ακόμη και οι τακτικοί επισκέπτες τους συνήθως περνούν το λιγότερο χρόνο. Ο φωτογραφικός φακός αναζητά την οπτική ποίηση στα σπαράγματα που ανασαίνουν εκεί ενώ η γαλήνη των χώρων μάς αφήνει ν’ αφουγκραστούμε απόηχους της ιστορικότητας κάθε τόπου, που έρχονται από μακριά για να συνομιλήσουν με τις εικόνες.

 

 

 

 

 

Σε ανακηρύσσω νικήτριαΣε ανακηρύσσω νικήτριαΝίκος Παπάνας

Αποκλειστικό θέμα της συλλογής ο έρωτας: έρχεται απρόσμενα και ανακηρύσσεται νικηφόρος. Ωστόσο, δεν καταφέρνει την επιθυμητή ολοκλήρωση – χάσκει λειψός. Απομένουν τ’ ανείπωτα λόγια, οι κρυστάλλινες μοναξιές, η αφροσύνη δυο ψυχών.

Η συλλογή ξεχωρίζει για την ενότητα και τη δραματική ένταση: τα ποιήματα αλληλοσυμπληρώνονται, σαν να αφηγούνται μιαν ερωτική ιστορία. Αυτήν την ιστορία και τους σταθμούς της αφηγείται κι ολοκληρώνει η πρώτη ενότητα.

Στη συνέχεια, η δεύτερη ενότητα επαναλαμβάνει κι ολοκληρώνει πάλι τον ίδιο κύκλο αφήγησης με αλληλοσυνδεόμενα χαϊκού. Η τριβή των λέξεων γεννά σπινθήρες λυρισμού και απροσδόκητες παραστατικές εικόνες.

 

 

 

Υπάρχει Θεός; | Φιλοκτήτης Διακομανώλης Υπάρχει θεός; | Φιλοκτήτης Διακομανώλης

Τι είναι ο Θεός; Πού βρίσκεται; Έχει εγκέφαλο; Έχει κατάστιχα και καταγράφει τις πράξεις μας; Ανταποκρίνεται σε προσευχές και με ποιο κριτήριο; Ποια είναι τα αίτια της ανθρώπινης θρησκευτικότητας και τι λένε οι επιστήμονες γι’ αυτό; Ο Θεός ανταμείβει την πίστη και τιμωρεί την αμφιβολία; Συναλλάσσεται; Είναι μνησίκακος; Έχει φύλο; Τι είναι ο δημιουργισμός, ο ντεϊσμός, ο αγνωστικισμός κι όλες οι κοσμολογικές θεωρίες; Τι ξέρουμε για τις άλλες θρησκείες του κόσμου; Γιατί, άραγε, ο Θεός διάλεξε εμάς ν’ αποκαλύψει την αλήθεια κι άφησε δισεκατομμύρια «παιδιά» του στην καταδίκη της άγνοιας ή στο έλεος του αντιπάλου του; Υπάρχει αντίπαλη, πονηρή δύναμη και γιατί ο παντοδύναμος Θεός δεν την εξαλείφει; Τι είναι τα θαύματα και ποιος ο ρόλος των ιερατείων; Τι έχουν πει οι μεγάλοι διανοητές από την κλασική αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας; Τι λένε οι επιστήμονες, φυσικοί, μοριακοί βιολόγοι, ανθρωπολόγοι και γεωλόγοι; Η δαρβινική θεωρία δίνει απαντήσεις στα ερωτήματά μας; Μήπως ο άνθρωπος είναι ανίσχυρος να δώσει απαντήσεις, γιατί δεν έχει τα κατάλληλα όργανα και τις αισθήσεις; Μήπως ο άνθρωπος ενδημεί σε δύο εξελικτικές μορφές του; Στο εξελιγμένο είδος του «ζώου-ανθρώπου» και στον υπό εξέλιξη συνδετικό του κρίκο, όπως υποθέτει ο συγγραφέας σε μια νέα θεωρία που διατυπώνει; Τα παραπάνω ερωτήματα και πολλά άλλα ακόμη, πραγματεύεται –χωρίς δογματισμό– το βιβλίο.

Ένα βιβλίο που αγαπήθηκε από τους αναγνώστες και κέρδισε το Βραβείο Αναγνωστών (Κοινού) στην κατηγορία «Δοκίμιο, Μελέτη, Βιογραφία, Μαρτυρία» των Βραβείων Βιβλίου Public 2015.

 

Κλείσιμο
Κλείσιμο
Καλάθι (0)

Κανένα προϊόν στο καλάθι σας. Κανένα προϊόν στο καλάθι σας.