Βιβλία των εκδόσεων Ιωλκός | @anna.s_books

Βιβλία των εκδόσεων Ιωλκόςποίηση, πεζογραφία– παρουσιάζονται στο @anna.s_books στο Instagram.

 

Λίγα λόγια για τα βιβλία:

 

Σκόνη στο πρόσωποΣκόνη στο πρόσωπο
Ιατρού, Νίκος

Τρεις άντρες και οι δύο γυναίκες θα διασταυρωθούν στις υγρές και σκοτεινές διαδρομές μιας σπηλιάς και θα αναμετρηθούν με τις αντοχές τους, τις ενοχές τους και τις απώλειές τους.

Μια κατολίσθηση θα τους εγκλωβίσει στο σκοτάδι και στο φόβο του θανάτου. Όταν θα ξαναβγούν στο φως θα είναι διαφορετικά όμοιοι.

Ένα βιβλίο, όπου η αγωνία της πλοκής μετατοπίζεται στην αγωνία της ύπαρξης.  Με γυμνή, ψυχρή και, κατά τόπους, ασθματική γλώσσα, χτίζεται αφενός η εξέλιξη των χαρακτήρων και αφετέρου αντανακλάται το δαιδαλώδες σπήλαιο στον υπαρξιακό λαβύρινθο των πρωταγωνιστών.

 

 

Η γλυσίναΗ γλυσίνα
Κορομηλά, Λένα

Ιστορίες υπαίθριας μνήμης κι αστικού παρόντος. Κείμενα ενηλικίωσης κι αυτοπροσδιορισμού. Μετανάστευση, ερωτική αφύπνιση, κοινωνική απομόνωση. Φαντάσματα του χθες κι απωθήσεις του σήμερα. Δεκαπέντε διηγήματα απαρτίζουν τη συλλογή, που έλκεται απ’ το αλλόκοτο, την αρχειοθέτηση των αναμνήσεων, αλλά κι απ’ τις μεταμορφώσεις της φθαρτότητας.

Η διαδρομή μιας ηρωίδας, μιας αφηγηματικής φωνής, μετωπικά ή λοξά αποτυπωμένης, με ανάλαφρη ή πνιγηρή διάθεση, στο πέρασμα του χρόνου.

 

 

 

Σε ανακηρύσσω νικήτριαΣε ανακηρύσσω νικήτρια
Παπάνας, Νίκος

Αποκλειστικό θέμα της συλλογής ο έρωτας: έρχεται απρόσμενα και ανακηρύσσεται νικηφόρος. Ωστόσο, δεν καταφέρνει την επιθυμητή ολοκλήρωση – χάσκει λειψός. Απομένουν τ’ ανείπωτα λόγια, οι κρυστάλλινες μοναξιές, η αφροσύνη δυο ψυχών.

Η συλλογή ξεχωρίζει για την ενότητα και τη δραματική ένταση: τα ποιήματα αλληλοσυμπληρώνονται, σαν να αφηγούνται μιαν ερωτική ιστορία. Αυτήν την ιστορία και τους σταθμούς της αφηγείται κι ολοκληρώνει η πρώτη ενότητα. Στη συνέχεια, η δεύτερη ενότητα επαναλαμβάνει κι ολοκληρώνει πάλι τον ίδιο κύκλο αφήγησης με αλληλοσυνδεόμενα χαϊκού. Η τριβή των λέξεων γεννά σπινθήρες λυρισμού και απροσδόκητες παραστατικές εικόνες.

 

 

Η καρδιά του ελέφανταΗ καρδιά του ελέφαντα
Τερζής, Δημήτρης

Ένας αδέσποτος σκύλος στο κέντρο της αθηναϊκής μητρόπολης ζει την καθημερινότητά του ανάμεσα στους ανθρώπους που αναμένουν με αγωνία την έξοδο από την Κρίση. Μοναδικός του φίλος είναι ο Λάζαρος, ένας κλοσάρ της Αθήνας που περνάει τη μέρα του διαβάζοντας βιβλία και κρατώντας ημερολόγιο. Μέσ’ από τα μάτια του σκύλου καταγράφεται η εικόνα μιας πόλης, μιας χώρας, ενός λαού που παλεύει ξανά να σταθεί στα πόδια του. Μέσ’ από τις συναντήσεις του με ανθρώπους μα και με άλλα ζώα αυτής της πόλης, δημιουργείται ένα νέο αφήγημα που καλείται να καταγράψει ο συγγραφέας: Ένα αφήγημα για τη μητρόπολη και τους κατοίκους της, μια ιστορία για τις ιστορίες των ανθρώπων της, ένα μουσικό κομμάτι για το χτύπο της καρδιάς της. Λένε για τη μνήμη των ελεφάντων. Πως θάβουν ένα μέλος της αγέλης τους όταν εκείνο πεθάνει, με φύλλα και κλαδιά που μεταφέρουν με τις προβοσκίδες τους. Λένε ακόμα πως όταν μετά από καιρό η αγέλη περάσει ξανά από το σημείο ταφής, θα βρεθεί πάντα κάποιος ελέφαντας να θυμηθεί ότι σε κείνο το σημείο έχουν θάψει έναν δικό τους, θα βρει το μέρος και με την προβοσκίδα του πάλι θ’ αρχίσει να σκάβει και μόλις βρει τα απογυμνωμένα οστά θα βγάλει μια κραυγή –χαρμόσυνη ή λυπητερή κανείς δεν ξέρει– και στη συνέχεια, με την προβοσκίδα ξανά θα πάρει ένα από τα ελεφάντινα οστά και θα το ακουμπήσει στην καρδιά του.

 

 

Οδοντωτή μνήμηΟδοντωτή μνήμη
Νικήτα, Ευρυδίκη

Δύο αλληλοσυνδεόμενες ιστορίες εξάρτησης. Δύο παράλληλες –όχι χρονικά– αλλά συναισθηματικά ιστορίες ζωής. Ίσως και αγάπης, εάν η αγάπη φτάνει ως εκεί που βλέπει κανείς τα λάθη του στο πρόσωπο του άλλου ή βλέπει στο πρόσωπο αυτό τη σωτηρία από αυτά τα λάθη.

Ένα ζευγάρι ηλικιωμένων, κάποτε γονιών, πατέρας θύμα του πατέρα, μητέρα θύμα εκείνου. Ένα ζευγάρι νεαρών, άντρας θύμα του εαυτού, κοπέλα θύμα της μητέρας της. Ο καιρός κυλά μέσα σε τεχνητές χαρές, δάκρυα δειλίας, αλλά κι αχτίδες ελπίδας, γιατί κάποτε, κάποιος χόρεψε πάνω στην μπαλαρίνα με τα κερασένια χείλη του λούνα παρκ, κάποια κολύμπησε ξέγνοιαστα σ’ ένα κυκλαδίτικο νησί, κάποιος άλλος ζωγράφιζε τα χωράφια του χωριού του και κάποια άλλη αποκοιμιόταν μυρίζοντας την πίπα του πατέρα της στο σαλόνι.

Στ’ αλήθεια, γινόμαστε αυτό που μας κάνουν οι γονείς μας;

Κλείσιμο
Κλείσιμο
Καλάθι (0)

Κανένα προϊόν στο καλάθι σας. Κανένα προϊόν στο καλάθι σας.